woensdag 10 mei 2017

Update TomTom Rider 400

Af en toe hang ik de TomTom Rider aan de computer. Dat was eerder een 'verzoeking', maar nu je op één account tot wel 25 verschillende TomToms kunt aanmelden werkt het redelijk soepel.
Eén van de zaken waar ik me aan stoorde was de slechte leesbaarheid van de snelheid waarmee je rijdt. Witte letters op een lichte ondergrond, in de zon en door je vizier, dat werkte gewoon niet. Werkte ja, want daar is nu iets duidelijk aan verbeterd: een net nog transparant zwart masker op die plek, waardoor de witte letters veel duidelijker zichtbaar worden. Prima.


Tijdens de laatste rit zag ik ook dat er nog iets is veranderd. De rijbanen, die je in beeld kunt laten komen als je van een snelweg af gaat, verschijnen nu in de zijbalk en niet op het hoofdscherm. Heel fijn: dan houd je namelijk tegelijk ook zicht op 'de kaart'.

Ik zie veel mensen rijden met hun TomTom in de 3D-stand. Daar begrijp ik eigenlijk niks van: in 2D heb je veel meer (over)zicht op de richting waarin je rijdt en wilt rijden. Vaak druk ik ook nog op het pijltje halverwege links (direct boven de + en -): dan krijg je een kaartbeeld met het noorden boven. Want ik wil, in zuidelijke richting rijdend, ook op mijn TomTom 'naar beneden' rijden. Net als op een papieren kaart. Die draai je toch ook niet om? En ik weet altijd in welke windrichting mijn volgende bestemming ligt: in deze instelling zie ik tenminste of ik de goede kant op ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen