vrijdag 5 mei 2017

Motor daar - ik hier

De laatste foto van mijn motorfiets voordat ik deze bij een motorzaak in Sain-Nazaire (Frankrijk) moest achterlaten. Een voorwerp beschadigde de radiateur, waardoor deze begon te lekken.

Duits bunker voor veertien onderzeeërs, gebouwd tijdens de Tweede Wereldoorlog. Sain-Nazaire, Frankrijk.

Reparatie ter plekke was onmogelijk, bleek na diverse telefoontjes. Dus dan de KNMV-verzekering inschakelen - en dan begint dat allemaal wel te lopen. De motor staat nu nog daar en ik ben - met drie keer overstappen, één 'gewone' trein en drie TGV's - weer veilig thuis. Reed ik ook eens 305 km/h, wat ik op de V-Strom eigenlijk nooit (..) doe.


Het gat in de radiateur zit helemaal onderin. Ik vermoed dat het bij
hogere temperaturen 'ontsnapt'.
Door deze aanblik kwam ik er 's morgens in de garage van het hotel achter dat er iets niet in orde was. Het vloeistofniveau nakijken is met deze motor nog niet zo simpel: dat zit half onder de tank. Om bij te vullen moet de tank eerst worden verwijderd... dat is niet heel handig, maar normaal gesproken hoeft dat ook nooit. Totdat er een gat ik komt, vermoedelijk door steenslag. De vloeistof zat ook op mijn laars en motorbroek.
De motor komt nu per vrachtwagen naar Nederland, waar het onvolprezen Motorhuis Seppe in Bosschenhoofd klaar staat om de reparatie te verrichten. Ruim op tijd voor de rit naar de Duitse Donau, die begin juni op het programma staat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen