maandag 22 mei 2017

Bijzondere verrichtingen: dat vind ik leuk!


In een paar opzichten (..) ben ik wel een wat vreemde snuiter. Beleven verreweg de meeste motorrijders veel plezier aan het snel nemen van bochten, ik zit met een hele andere reden op de motor. Gewoon, omdat ik motorrijden sowieso leuk vind. Rechtdoor, bochten. En dat hoeft niet hard, dat moet niet hard, want dan mis ik het zicht op de omgeving waar ik doorheen rijd. En daar gaat het me eigenlijk om.
'Mooi' rijden vind ik dan weer wel leuk. Een bocht mooi aansnijden en er ook weer accelererend uitkomen, heerlijk. Zoals VRO-instructeur het plastisch uidrukte (..): als een drol de bocht in, maar als een scheet eruit.

Dus op het circuit volgde ik rustig de groep. Tot hun verbazing was ik de eerste die zich bij de bijzondere verrichtingen aanmeldde voor de 'hellingproef'. Ja, dat vind ik nou weer leuk. Slalommen, keren zonder een voet aan de grond, heerlijk.

Deze motor? Een V-Strom 650 model 2017. Met dank aan Motorhuis Seppe. Intussen staat mijn eigen V-Strom 1000DL hier weer in de schuur.

Foto's: © Ad Kievit

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen