maandag 6 februari 2017

TomTom Rider 400 klaar voor nieuw seizoen

Vorig jaar kwam er vocht in het scherm van mijn TomTom Rider 400, gemonteerd pal achter het scherm van mijn motorfiets (dus daar kan het niet van komen). Bij TomTom kon ik toen 'voor weinig' (...) een gerepareerd systeem aanschaffen, met dezelfde garanties als nieuw. Omdat ik jaarlijks toch al zo'n 24.000 km gericht rij wil ik er daar geen 28.000 km van maken omdat ik een locatie niet kan vinden.

Fijn, de 'nieuwe' doet het prima. Maar nu, aan het begin van het nieuwe seizoen, leek mij de tijd aangebroken voor een update. Kabeltje naar TomTom en PC, My drive Connect starten en klaar. Dacht ik. Maar het toestel werd niet herkend en ik kon het ook niet toevoegen. Nieuw account aanmaken dan maar. Voordat je het weet ben je twee uur verder maar geen seconde opgeschoten.
Maandagochtend de helpdesk gebeld. Zeker tien minuten wachten. De vriendelijke begroeting van Kelly haalde de helft van mijn ergernis al weg. En even later ook de andere helft.
Oorzaak? TomTom was vergeten iets in te stellen in hun systeem. Na een reset van de fabrieksinstellingen en een soft reset van het apparaat functioneert ook de update weer.
Sterker nog: ik kan de Rider 400 nu ook toevoegen aan het account dat ik voor de TomTom 5000 (auto) heb. Was eerder ook niet mogelijk, maar nu kun je tot tien apparaten installeren onder één account.
Opgelost. Met dank aan Kelly van de TomTom helpdesk. En ook op Twitter reageerde TomTom adequaat. Hulde dus. Uiteindelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen